Vissie, missie, doelstellingen
Doel en strategie
Visie
Professionals in projectbeheersing spelen een cruciale rol in het maken van goed onderbouwde keuzes bij investeringen en projecten. Transparantie, samenwerking en kennisdeling versterken hun competenties, waardoor zij beter onderbouwde keuzes kunnen maken in het belang van mens, milieu en economie.
Missie
DACE is het onafhankelijke Nederlandse netwerk en kenniscentrum voor professionals in cost management, value management en andere disciplines binnen projectbeheersing. Door het stimuleren van kennisdeling en het bouwen aan een sterk netwerk draagt DACE bij aan de continue professionele ontwikkeling van het vakgebied. Dit realiseert DACE door:
· het onderhouden van een actuele en toepasbare body of knowledge;
· het ontwikkelen en verspreiden van hoogwaardige kennis via publicaties, opleidingen en cursussen;
· het faciliteren van een actief netwerk via SIGs, seminars en bijeenkomsten;
· en het bevorderen van samenwerking tussen industrie en wetenschap;
· Jonge professionals betrekken en ondersteunen in hun ontwikkeling.
Doelstellingen
1. Een actuele en toepasbare body of knowledge onderhouden
- Het moderniseren van het DACE-handboek.
- Updates van het Prijzenboekje.
- Updates van de DACE labour norms
- Ontwikkelen van handreikingen op nieuwe thema’s zoals stikstof- en CO₂-berekeningen,.duurzaamheid en AI.
- Borging van onafhankelijkheid en kwaliteit in alle publicaties en richtlijnen.
2. Hoogwaardige kennis ontwikkelen en verspreiden
- Doorontwikkeling van opleidingen en cursussen op basis van de behoeften van leden en de actualiteit in de vakgebieden.
- verantwoordelijk voor het totaaloverzicht van het opleidingsaanbod toedelen aan één bestuurslid.
- Verbeteren van toegankelijkheid van kennis via een digitale kennisbank en thematische publicaties.
3. Een actief en toegankelijk netwerk faciliteren
- Versterken en verbinden van Special Interest Groups (SIGs), inclusief gezamenlijke bijeenkomsten en charters.
- Het vinden van verbeterde aansluiting bij de wensen en behoeften van de nieuwe generatie.
- Onderzoeken naar mogelijke verbeteringen van de bereikbaarheid van bijeenkomsten, ook via digitale kanalen.
- Besluiten over en vervolgens het opzetten van een platform voor het delen van vacatures binnen het vakgebied.
- Testen en besluiten over meer bijeenkomsten in het Engels tbhv internationaal georiënteerde deelnemers.
- Aandacht voor bestaande en toekomstige populatie binnen en rondom doelgroep
4. Samenwerking stimuleren tussen industrie en wetenschap
- Samenwerkingen met relevante organisaties zoals NVBK, NAP, CEEC, ICEC, VOMI, SAVE international en AACEi.
- Actieve betrokkenheid van kennisinstituten en onderwijs (professoren, lectoren) bij kennisdeling en innovatie.
- Zorgen voor een evenwichtige vertegenwoordiging binnen het netwerk: opdrachtgevers, aannemers, consultants.
5. Jonge professionals betrekken en ondersteunen in hun ontwikkeling
Partners



